Search Results

Sort by:

Showing 53 results.

Outils d'autoréflexion

L’objectif des outils d’autoréflexion pour les leaders scolaires et les leaders du système est de permettre aux leaders d'évaluer les pratiques de leadership et les ressources personnelles en leadership identifiées dans la recherche et nécessaires pour diriger les écoles et les conseils scolaires dans la province de l'Ontario.

Language
French
Format
Bundle

Self-Assessment Tools

The purpose of the Self-Assessment tools for school and system leaders is to enable leaders to assess leadership practices and personal leadership resources with reference to those identified in the research that are required to lead schools and districts in the province of Ontario.

Language
English
Format
Bundle

Les conseils scolaires performants et leur leadership 2013

Cette recherche décrit les caractéristiques de conseils scolaires performants et les pratiques de leadership qu’un leader doit démontrer afin de mettre en pratique ces caractéristiques. (Kenneth Leithwood, juin 2013)

Language
French
Format
File

En Bref

Voici des sommaires de diverses initiatives réalisées par l'ILE.

Language
French
Format
Bundle

Quick Facts

Summaries of initiatives produced by IEL.

Language
English
Format
Bundle

Investigating Leadership Practices

The Institute for Education Leadership has funded three research projects to investigate the work being done in other jurisdictions that is related to its priorities.

Language
English
Format
Bundle

Succession Planning for Leadership in Ontario Schools and School Boards

The Institute for Education Leadership commissioned The Learning Partnership to undertake a comprehensive research study on succession planning for leadership in Ontario schools and school boards.

Language
English
Format
Bundle

Characteristics of High Performing School Systems in Ontario

Systematic evidence about the characteristics of school districts or school systems capable of achieving ambitious goals for student achievement and how such characteristics develop --- provides a robust empirical foundation for the province's school systems in their exercice of leadership. For more information, click on the following links.

Language
English
Format
Bundle

Supervisory Officer Performance Appraisal (SOPA) Pilot Overview

Supervisory Officer Performance Appraisal (SOPA) Pilot Overview - This web cast provides an overview of the appraisal model presently being piloted by a select number of English language and French language school boards across the province. Members of the SOPA working group provide directors and supervisory officers with information about the SOPA process and pilot requirements. This web cast recording is approximately 30 minutes long.

Language
English
Format
Web Link
Address
vimeo.com / 130218633

Aperçu global du projet pilote Évaluation du rendement des agentes et agents de supervision

Ce webinaire fournit un aperçu global du modèle d'évaluation du rendement qui fait présentement partie d'un projet pilote avec un groupe de conseils scolaires de langue anglaise et de langue française en province. Des membres du groupe de travail de l'Évaluation du rendement des agentes et agents de supervision (ÉRAAS), partagent avec les directions de l'éducation et les agentes et agents de supervision des renseignements par rapport au processus de l'évaluation du rendement des agentes et agents de supervision ainsi que les exigences du processus. Ce webinaire est d'une durée d'environ 30 minutes.

Language
French
Format
Web Link
Address
vimeo.com / 130218634

The Ontario Leadership Framework 2012 - with a Discussion of the Research Foundations

The Ontario Leadership Framework 2012 - with a Discussion of the Research Foundations - Kenneth leithwood - March 2012

Language
English
Format
File

Strong Districts & Their Leadership

This paper outlines the characteristics of strong districts and the specific leadership practices necessary to develop these characteristics. (Kenneth Leithwood, June 2013)

Language
English
Format
File

En conversation 2008 - 2015

En conversation est une série d'articles visant à appuyer les leaders scolaires de toute la province. Les articles présentent des idées stimulantes qui invitent à la réflexion sur des questions de stratégie et d'actualité de grande importance pour les leaders en éducation de l'Ontario. Nous espérons que ces articles serviront de tremplin au dialogue et à l'apprentissage professionnel.

Language
French
Format
Bundle

In Conversation: 2008 - 2015

In Conversation is a series of papers developed to support school and system leaders across Ontario. The papers contain thought-provoking and stimulating ideas on the strategic and topical issues that matter most to Ontario's education leaders and are intended as a springboard for professional dialogue and learning.

Language
English
Format
Bundle

Passer des idées à l'action 2009 - 2015

Passer des idées à l'action est une série de documents conçus pour renseigner les leaders scolaires et les leaders du système sur les résultats de la recherche et pour leur offrir des stratégies pratiques. Ces renseignements et stratégies s'alignent à la fois sur le Cadre de leadership de l'Ontario et sur la Stratégie ontarienne en matière de leadership, plus générale.

Language
French
Format
Bundle

Ideas into Action: 2009 - 2015

Ideas Into Action is a series of papers designed to provide research insights and practical strategies for school and system leaders. These insights and strategies are aligned with both the Ontario Leadership Framework and the broader Ontario Leadership Strategy.

Language
English
Format
Bundle

La direction d’école s’informe: 2010 - 2015

La direction d'école s'informe est une publication à l'intention des directions d'école et directions adjointes Cette publication est destinée à appuyer leur pratique de leadership pédagogique. Elle répond aux demandes d'aide pour centrer les ressources sur les défis pratiques auxquels les directions d’école et les directions adjointes font face dans les écoles.

Language
French
Format
Bundle

Principals Want to Know: 2010 - 2015

Principals Want to Know is a series of tip sheets for principals and vice-principals to support their instructional leadership practice. It responds to a request by principals and vice-principals to assist with focusing resources on practical challenges they are facing in schools.

Language
English
Format
Bundle

PPN 152 Conditions générales d'emploi des directrices et directeurs d'école et des directrices adjointes et directeurs adjoints

La présente note vise à établir les normes de pratiques provinciales sur lesquelles les conseils scolaires se baseront afin d’assurer la cohérence du processus d’élaboration des conditions d’emploi des directions d’école et des directions adjointes dans l’ensemble de la province.

Language
French
Format
File

Transition au rôle de direction d’école et direction adjointe

Des données quantitatives et qualitatives auprès des directions d’école et directions adjointes nouvellement nommées concernant leur transition de l’enseignement à un poste de direction d’école ou de direction adjointe.

Language
French
Format
File

Une perspective développementale sur la prévention de l'intimidation

Dr Debra Pepler - Université York et Hospital of Sick Children - PREVNet - Réseaux de centres d'excellence - promotion de relations saines et des partenariats.

Language
French
Format
File

Leadership au niveau de l'école de langue française

Le leadership consiste à exercer une influence sur les membres de l’organisation et les intervenantes et intervenants en éducation représentant la diversité de la province dans le but de définir et de réaliser le mandat éducatif et culturel de l’école de langue française, sa vision et ses objectifs.

Language
French
Format
File

Leadership au niveau du conseil scolaire catholique de langue française

Le leadership se définit comme l’exercice d’une influence sur les membres de l’organisation et sur les diverses intervenantes et les divers intervenants en éducation dans le but de définir et de réaliser la vision, les objectifs et le mandat éducatif et culturel des écoles catholiques de langue française.

Language
French
Format
File

Leadership au niveau du conseil scolaire de langue française

Le leadership se définit comme l’exercice d’une influence sur les membres de l’organisation et sur les diverses intervenantes et les divers intervenants en éducation dans le but de définir et de réaliser la vision, les objectifs et le mandat éducatif et culturel des écoles catholiques de langue française.

Language
French
Format
File

Le rapport McKinsey

Cliquez sur Rapport sommaire ci-dessous. Pour voir le rapport en détails, cliquez sur Rapport complet.

Language
French
Format
Bundle

Leadership au niveau de l'école catholique de langue française

Le leadership consiste à exercer une influence sur les membres de l’organisation et les intervenantes et intervenants en éducation représentant la diversité de la province dans le but de définir et de réaliser le mandat éducatif, culturel et pastoral de l’école de langue française, sa vision et ses objectifs.

Language
French
Format
File

FAQ : Le Cadre de leadership de l'Ontario et les capacités clés du leadership

Foire aux questions : Le Cadre de leadership de l'Ontario et les capacités clés du leadership

Language
French
Format
File

Guide des pratiques réussies relatives aux conditions d'emploi des directions d'école et des directions adjointes

L’objectif de ce guide est de décrire des pratiques réussies que les conseils pourront utiliser comme référence dans le cadre de leur consultation avec les directions d’écoles et directions adjointes et pour établir ou actualiser leurs politiques en matière de conditions d’emploi des directions d’école et des directions adjointes.

Language
French
Format
File

Conseil des directeurs de l'éducation en Ontario (CODE) - Série d'avis

Le Conseil des directeurs de l'éducation en Ontario (CODE) a élaboré une série d'avis à l'intention des leaders du système. Pour accéder à ces ressources, veuillez cliquer sur le lien suivant : http://www.ontariodirectors.ca/CODE_Advisories/CODE_Advisories.html

Language
French
Format
Web Link
Address
www.ontariodirectors.ca/ ... /CODE-Advisories.html

FAQ : Conditions d'emploi des directions d'école et des directions adjointes, 2010

Foire aux questions : Conditions d'emploi des directions d'école et des directions adjointes, 2010

Language
French
Format
File

Cadre d'efficacité pour la réussite de chaque élève à l'école de langue française (M-12)

Ce cadre résume les données probantes recueillies au sujet des caractéristiques des conseils scolaires de langue française performants, qui réussissent à améliorer l’apprentissage de leurs élèves. Le développement de ces neuf caractéristiques des conseils scolaires de langue française performants devrait constituer des objectifs à court terme pour les équipes de cadres supérieurs responsables du leadership, alors qu’elles œuvrent à améliorer le rendement et le bien-être des élèves. Ces neuf caractéristiques permettent d’accomplir les objectifs du conseil scolaire en matière d’amélioration au niveau des écoles et des salles de classe.

Language
French
Format
File

Cadre de leadership de l'Ontario (CLO)

Le Cadre de leadership de l'Ontario présente des pratiques réussies pour les personnes et les petits groupes, de même que des pratiques organisationnelles efficaces destinées aux leaders scolaires et aux leaders du système.

Language
French
Format
File

Association canadienne en éducation (ACE)

L'association canadienne en éducation (ACE) est un réseau pancanadien d’éducatrices, d’éducateurs et de personnes influentes en éducation qui sont passionnés en éducation et qui œuvrent dans les classes, dans les écoles, dans les bureaux administratifs, dans les milieux de la recherche et de l’établissement de politiques, ainsi que dans les secteurs sans but lucratif et des affaires. Pour de plus amples renseignements, visitez leur site Web http//:www.cea-ace.ca

Language
French
Format
Web Link
Address
www.cea-ace.ca/ ... /homepage

Article du National College for School Leadership

C'est un article du National College for School Leadership intitulé Seven Strong Claims About Successful School Leadership (disponible en anglais seulement). This is a summary of the key findings of a review of literature undertaken by the authors as a point of departure for a large-scale empirical study organised around what we refer to as ‘strong claims’ about successful school leadership. These claims are not all strong in quite the same way, as we shall explain, but they all find support in varying amounts of quite robust empirical evidence, the first two having attracted the largest amount of such evidence. Those in leadership roles have a tremendous responsibility to get it right. Fortunately, we know a great deal about what getting it right means. The purpose of this paper is to provide a synopsis of this knowledge.

Language
French
Format
File

Cadre d'efficacité à l'intention des conseils scolaires

Ce cadre résume les données probantes recueillies au sujet des caractéristiques des conseils scolaires de langue française performants, qui réussissent à améliorer l’apprentissage de leurs élèves. Le développement de ces neuf caractéristiques des conseils scolaires de langue française performants devrait constituer des objectifs à court terme pour les équipes de cadres supérieurs responsables du leadership, alors qu’elles œuvrent à améliorer le rendement et le bien-être des élèves. Ces neuf caractéristiques permettent d’accomplir les objectifs du conseil scolaire en matière d’amélioration au niveau des écoles et des salles de classe.

Language
French
Format
File

School-Level Leadership

Leadership is the exercise of influence on organizational members and diverse stakeholders toward the identification and achievement of the organization’s vision and goals.

Language
English
Format
File

Seven Strong Claims About Successful School Leadership

This is a summary of the key findings of a review of literature undertaken by the authors as a point of departure for a large-scale empirical study organised around what we refer to as ‘strong claims’ about successful school leadership. These claims are not all strong in quite the same way, as we shall explain, but they all find support in varying amounts of quite robust empirical evidence, the first two having attracted the largest amount of such evidence. Those in leadership roles have a tremendous responsibility to get it right. Fortunately, we know a great deal about what getting it right means. The purpose of this paper is to provide a synopsis of this knowledge.

Language
English
Format
File

System-Level Leadership

Leadership is the exercise of influence on organizational members and diverse stakeholders toward the identification and achievement of the organization’s vision and goals Leadership practices described in the School-level Leadership section of the Ontario Leadership Framework (OLF) are equally useful for both school- and system-level leaders, but those practices are enacted in qualitatively different ways. This placemat of system-level leadership practices adds to those common leadership practices a set of unique practices demanded of system-level leaders organized by the nine characteristics of strong districts outlined in the District Effectiveness Framework (DEF). The practices and personal leadership resources below capture how system leaders contribute to the development of strong districts.

Language
English
Format
File

Principal and Vice Principal Transition to the Role

Quantitative and qualitative evidence from newly appointed principals and vice-principals about their transitions from teaching to the role of principal and vice-principal.

Language
English
Format
File

Questions and Answers: Terms and Conditions of Employment of Principals and Vice-principals, 2010

Questions and Answers: Terms and Conditions of Employment of Principals and Vice-principals, 2010

Language
English
Format
File

Ontario Leadership Strategy Conversation Starters

A resource for mentees, mentors, school and board leaders for Mentoring, Principal Performance Appraisal and other ministry initiatives.

Language
English
Format
File

PPM 152 Terms and Conditions of Employment of Principals and Vice-principals

The purpose of this memorandum is to set out provincial standards of practice to assist school boards in establishing terms and conditions of employment of principals and vice-principals that are consistent province-wide.

Language
English
Format
File

McKinsey Report

How the world's most improved school systems keep getting better: To review the key findings of this report, select the Executive Summary below. To review the report in detail, select the Full report.

Language
English
Format
Bundle

Ontario Leadership Framework (OLF)

The Ontario Leadership Framework (OLF) describes successful individual and small group practices for both school and system leaders, as well as effective organizational practices at both school and system levels.

Language
English
Format
File

K-12 School Effectiveness Framework

A support for school improvement and student success.

Language
English
Format
File

FAQ - The Ontario Leadership Framework and the Core Leadership Capacities

Frequently Asked Questions - The Ontario Leadership Framework and the Core Leadership Capacities

Language
English
Format
File

District Effectiveness Framework (DEF)

This framework summarizes evidence about the characteristics of “strong” school districts – those districts that are successful at improving the learning of their students. For district senior leadership teams, developing the nine characteristics of strong districts in their organizations should be the immediate goals for their work, with student achievement and well-being as the underlying goals. These nine characteristics enable the district’s schools and classrooms to do their school improvement work effectively.

Language
English
Format
File

Effective Practices Guide for Principal/Vice-principal Terms and Conditions of Employment

The purpose of this guide is to describe effective practices that boards could use to inform their consultation with principals and vice-principals and to establish or update their policies on principal/vice-principal terms and conditions of employment.

Language
English
Format
File

Council of Ontario Directors of Education (CODE) Advisories

As an association, the Council of Ontario Directors of Education provides support services to its members. This includes sharing of best practices and practical information to enhance job performance. All leaders in education look to best practices. There is always value in knowing how someone else has performed a task or solved an issue.

Language
English
Format
Web Link
Address
www.ontariodirectors.ca/ ... /CODE-Advisories.html

Catholic System-Level Leadership

Leadership is the exercise of influence on organizational members and diverse stakeholders toward the identification and achievement of the organization’s vision and goals. Leadership practices described in the Catholic School-level Leadership section of the Ontario Leadership Framework (OLF) are equally useful for both school- and system-level leaders, but those practices are enacted in qualitatively different ways. This placemat of Catholic system-level leadership practices adds to those common leadership practices a set of unique practices demanded of Catholic system-level leaders organized by the nine characteristics of strong districts outlined in the District Effectiveness Framework (DEF). The practices and personal leadership resources below capture how Catholic system leaders contribute to the development of strong districts.

Language
English
Format
File

Catholic School-Level Leadership

Leadership is the exercise of influence on organizational members and diverse stakeholders toward the identification and achievement of the organization’s vision and goals.

Language
English
Format
File

Canadian Education Association (CEA)

The Canadian Education Association (CEA) is a cross-Canada network of educators and education influencers who are passionate about education: those who work in classrooms and schools, district offices, research and policy circles, and not-for-profit and business sectors. For more information, go to their website: http//:www.cea-ace.ca

Language
English
Format
Web Link
Address
www.cea-ace.ca

A Developmental Perspective on Preventing Bullying

York University and The Hospital for Sick Children - PREVNet - in promoting healthy relationships and promoting partnerships.

Language
English
Format
File
All content © 2015 IEL